Recenzii gratuite de jocuri Poki: Undernauts - Labyrinth of Yomi

Studio Friv5Online ea a mâncat câinele în timp ce dezvolta jocuri Poki cu dungeon crawler, la care adaugă în mod natural o notă de anime și cultură japoneză. Este suficient să ne amintim de colecția Saviors of Sapphire Wings / Stranger of Sword City Revisited, despre care am scris deja. În plus, palmaresul ei include o horror în formatul unui roman vizual - Death Mark. Și recent, Undernauts: Labyrinth of Yomi a fost lansat pe PC pentru prima dată .combinând toate aceste genuri.

Groaza din  Undernauts: Labyrinth of Yomi este condusă de intriga în sine, designul artistic și atmosfera. Acțiunea are loc în Yomi. În folclorul japonez, acesta este de fapt Iadul, țara morților, iar în joc Poki este un complex și un labirint ciudat care a apărut brusc în anii 70 ai secolului trecut în vecinătatea Tokyo. Este înfricoșător, întuneric și nu există întotdeauna monștri vii în jur, dar este și plin de resurse deosebit de valoroase. Prin urmare, corporațiile trimit în mod regulat grupuri de urmăritori special instruiți (Undernauts titulari) la prada lor, de fapt exploatându-i fără milă.

Ideea „rânjetului fără milă al capitalismului” este una dintre principalele gânduri ale jocului, care, vedeți, se vede rar în RPG despre temnițe. Este subliniat de mesaje radio corporative obișnuite (uneori foarte cinice). Sunt cinici pentru că este necesar să lucrezi în complex, în ciuda cazurilor în care angajații au fost devorați de monștri. Jocul începe cu faptul că vedem o fată înconjurată de trupuri sfâșiate cântă cu o voce blândă, apoi începe să le mănânce. Ea vine la noi și spune - spun ei, dar ne va lăsa pentru mai târziu.

Apoi, într-una dintre taberele corporative (acestea ne servesc drept bază), de unde ieșim în cele din urmă, printre mormanul de cadavre găsim o fată schilodă într-un scaun cu rotile. După cum se dovedește, aceasta este o preoteasă sacră care este într-o agonie constantă, sângerează, dar nu poate muri. Și, printre altele, se hrănește cu reactoarele de sânge de la bazele corporațiilor, precum și cu porțile prin care te poți întoarce din complex. Acest lucru este legat și de subiectul „rânjetului capitalismului”.

Ulterior, mai trebuie să hrănim șefii cu creierul prizonierilor pe care i-am ucis și să decidem cum să scoatem un alt monstru din groapă, care doarme adormit profund (pe care este plin, cred, nu este necesar să lămurim). Pentru a face acest lucru, trebuie să vorbiți cu alți monștri și să aflați că îi place sângele femeilor și apoi să ucideți inamicii pentru a obține hainele însângerate și a le arunca în groapă. Designul monștrilor de aici este la fel de înfiorător și pervers - există chiar o încrucișare între un rezervor și un fel de animal.

Pentru a completa imaginea unei încrucișări între horror și dungeon crawler, pe lângă catacombele obișnuite, vizităm și locații mult mai ciudate, precum o pădure extrem de sumbră și un cimitir. Ei bine, în general, totul este în regulă cu designul artistic din  Undernauts: Labyrinth of Yomi - el este cel care desenează imaginea nu cea mai modernă.

Într-un astfel de mediu, se desfășoară gameplay-ul clasic pentru gen, format în vechea serie Wizardry . După ce am recrutat o echipă de șase luptători de diferite clase (profesii) și origine, cu o vedere la persoana întâi, ne deplasăm prin celule, rezolvăm periodic puzzle-uri, deschidem cufere, dezactivăm capcane și adesea luptăm în modul pe rând. Creștem nivelul, pompăm și învățăm abilități, îmbunătățim tone de echipamente și creăm consumabile - poțiuni, bombe, amplificatoare de experiență, puncte de abilitate și bonus la caracteristici.

Profesiile sunt apoi lăsate să se schimbe - de exemplu, pentru a face, de exemplu, nu un cleric, ci un luptător dintr-o fată anime drăguță. În plus, există o opțiune de a vă actualiza clasa, alegând una dintre cele două opțiuni pentru o specializare prestigioasă.

Ca și în  Stranger of Sword City Revisited , există funcții de mișcare automată (mai ales atunci când trebuie să te întorci la bază într-o misiune sau să-ți vindeci luptătorii) și animație accelerată în lupte. Dar totuși, aici trebuie să repeți adesea aceleași acțiuni, complotul pare întins (va dura aproximativ 30 de ore) și se dezvoltă, mai ales la început, conform principiului „Dacă vrei să supraviețuiești, omoară acel monstr! Ucis? Acum ucideți pe toți ceilalți.” Prin urmare, celor cărora, datorită unor astfel de caracteristici ale genului, le displace, Undernauts este puțin probabil să insufle această dragoste.

Dar amatorii vor aprecia unele dintre descoperirile care salvează ziua. În primul rând, așa cum am spus, există situații interesante (deși înfiorătoare) când trebuie să comunicați cu monștri (și chiar să dați mită unora). În al doilea rând, aici puteți schimba arhitectura nivelurilor, plasând uși în locurile alocate, coborând scări și construind poduri. Pentru a face acest lucru, mai întâi trebuie să găsiți astfel de puncte și apoi să utilizați resurse speciale acolo, „flori” - acestea sunt create în aceleași generatoare din energia obținută după prelucrarea echipamentelor.

Acest truc oferă cu adevărat senzații proaspete, de fapt, introducând elemente de metroidvania în ceea ce se întâmplă. La început, ne sunt disponibile doar „flori de ușă”, apoi, conform intrigii, li se oferă posibilitatea de a coborî scările și așa mai departe - acest lucru ne permite să deschidem noi pasaje la niveluri familiare.

În plus, în lupte, puteți adăuga mai multe opțiuni pentru încărcare (încărcare) - una îmbunătățește abilitățile, cealaltă oferă protecție sporită, a treia vă permite să primiți recompense suplimentare dacă inamicul moare în acest turn. Trebuie să le folosiți corect, deoarece sunt descărcate după utilizare.

Și cel mai important, atmosfera în sine este ciudată, dar cu un sens, povestea spusă în  Undernauts: Labyrinth of Yomi nu te lasă indiferent - da, totul se dezvoltă încet, dar lovește în locurile potrivite cu emoții. Ei bine, acesta este și un joc Poki japonez, în special despre explorarea temnițelor - concizia nu este despre astfel de proiecte. Dar la fel ca un dungeon crawler, Undernauts este suficient de adânc, bine echilibrat și, prin urmare, captivant, în ciuda monotoniei.

Studio Friv5Online a lansat din nou un dungeon crawler excelent, în care groază și anime, idei vechi și cipuri noi sunt combinate în cantitățile potrivite. Tot nu le-aș sfătui pe începători să înceapă cunoașterea genului cu  Undernauts: Labyrinth of Yomi , dar jocul îi poate trage pe fanii genului la fel de adânc pe cât complexul Yomi îi trage pe angajați ai corporațiilor lacome.

Pro: Un amestec acid de anime și horror; poveste și atmosferă întunecată, ciudată; gameplay bine echilibrat și bogat în posibilități, combinând tradițiile genului și propriile jetoane; design artistic excelent; muzica atmosferica.

Contra: pentru începători, jocul poate părea prea monoton și prelungit; dacă totul este bine cu arta, atunci grafica în sine pare depășită.

7a60928258d37f55aeb109cff8c9488c